Състезанието на "Монца" ще бъде дискутирано дълго заради инцидента в 25-ата обиколка между лидерите в класирането Макс Ферстапен ("Ред Бул") и Люис Хамилтън ("Мерцедес"), което доведе до отпадането и на двамата. За "МакЛарън" това е първа победа в Гран при от състезанието в Бразилия през 2012 година, както и първа двойна победа от надпреварата в Канада през 2010 година. Освен това "МакЛарън" стана и първият отбор, който записва двойна победа през сезон 2021, информира gong.bg.
Състезанието на "Монца" започна много интересно, тъй като още на старт-финалната права Даниел Рикардо успя да изпревари тръгналия от полпозишън Макс Ферстапен. Ландо Норис пък се подреди трети, точно пред Люис Хамилтън. Постепенно обаче Ферстапен успя да възстанови позициите си и скоро се върна начело на колоната. До 23-тата обиколка положението на "Монца" изглеждаше спокойно, като тогава холандецът влезе в бокса. Грешка на инженерите на предна дясна гума забави сериозно лидера в световния шампионат и той успя да се върне на пистата едва на 10-а позиция.
Това позволи на Люис Хамилтън да поведе колоната, но британецът избра да влезе в бокса обиколка по-късно. При него смяната мина безаварийно, но при връщането си на пистата той се оказа точно между болидите на Даниел Рикардо и Макс Ферстапен. На влизането между първияи втория завой Ферстапен подходи много агресивно, което доведе до контакт гума в гума с Хамилтън. Инцидентът завърши с изстрелване на "Ред Бул-а" върху шасито на "Мерцедес-а" и озоваване на двамата пилоти в чакъла край пистата. По този начин и Ферстапен, и Хамилтън отпаднаха в 25-ата обиколка, като повторенията показаха, че единствено ореолът над болида на Хамилтън е предпазил световния шампион от това колата на съперника му да се стовари с цялата си тежест върху главата му.
Сблъсъкът между двамата най-добри пилоти отвори широко вратите пред болидите на "МакЛарън", "Ферари", както пред вторите пилоти на "Ред Бул" и "Мерцедес" - Серхио Перес и Валтери Ботас. Малко след прибирането в бокса на колата за сигурност колоната се подреди по следния начин - Даниел Рикардо и Ландо Норис на върха, следвани от Карлос Сайнс-младши, Перес, Шарл Льоклер и Ботас. Темпото на Ботас, който единствен бе с гумите "медиум" обаче бе категорично по-добро от това на всички други пред него, докато най-бавни бяха колите на "Ферари". Междувременно мексиканецът Перес изпревари неправомерно Сайнс, но испанецът веднага след това бе задминат и от Валтери Ботас.
Стюардите наказаха Перес да върне позицията си на Сайнс - нещо, което вече бе невъзможно да се случи, така че мексиканецът трябваше автоматично да се примири с петсекундно наказание. До края на финалната 53-та обиколка повече изпреварвания нямаше. Рикардо пресече финалната линия с общо време от 1:21:54.365 часа.
Втори на 1.747 секунди остана Норис. Третото място е за стартиралия от последното 20-о място финландец Валтери Ботас на 7.309 секунди. Наказанието на Перес пък го свлече до петото място - точно зад Шарл Льоклер и точно пред съотборника му във "Ферари" Карлос Сайнс-младши, който затваря шестицата. В генералното класиране начело с 226,5 точки е Макс Ферстапен, следван от Люис Хамилтън с 221,5 точки. Трети със 141 точки е Валтери Ботас, който взе и бонус точка за най-бърза обиколка. Четвърти със 132 точки е Ландо Норис, пред Серхио Перес със 118 точки и Шарл Льоклер със 104. Даниел Рикардо се изкачи на осмо място в подреждането с 83 точки.