Ръководството на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ е взело решение за увеличение на таксите за достъп до терминалите в „Пристанище Варна“. Това съобщи варненският депутат от "Продължаваме промяната - Демократична България" Стела Николова, цитирана от БНР. Очаква се таксите да се повишат с 15 процента. Според Николова обаче, това увеличение ще постави държавния порт в по-неизгодна позиция спрямо частните пристанища в района на Варна. Тя е провела разговори с ръководството на ДППИ и пристанището. Изпратила е въпроси до транспортния министър Георги Гвоздейков относно увеличаването на таксите, както и по повод Генералния план на пристанището.

По думите й ДППИ е приела тарифата напълно незаконосъбразно. Тя обясни, че първоначално са одобрени други размери на таксите, но няколко месеца по-късно е предложена новата тарифа, срещу която има множество отрицателни становища и за която няма обществено обсъждане.

Отговорът, който получава от изпълнителния директор на ДППИ Дирк Пергот е, че повишаването на таксите се мотивира с регламент на Европейския парламент. В него се дава обяснението, че всичко е законосъобразно и че това е държавна такса.

Според Николова новите такси правят Пристанище Варна напълно неконкурентоспособно. Тя сравни взаимоотношенията между Пристанищна инфраструктура и Пристанище Варна с паразит и гостоприемник и попита риторично как ще съществува ДППИ, ако убие гостоприемника си. Варненският депутат посочи, че от една страна пристанище Варна трябва да дава част от приходите си на другата структура, дори и от наемите на търговските площи, а от друга - се нарушава конкуренцията с новите тарифни числа. Тя обосновава тезата си и с техническите параметри на терминала, който има разходи за пилотски услуги и влекачи. Тя задава въпроса дали девненските заводи, които са зависими за транспортиране на продукцията си, ще са доволни. Николова каза, че ще инициира среща между изпълнителния директор на ДППИ и изпълнителния директор на Пристанище Варна.

Николова планира организирането на среща, на която да покани и изпълнителния директор на Пристанище Варна Ивайло Гавраилов. Очаква се тя да се проведе в края на януари.

Народният представител коментира и генералния план за развитие на пристанище Варна. Тя съобщи, че той е бил на финалната пета фаза при началото на работата на 49-ия парламент. След зададен въпрос към новия ресорен министър Николова е получила информация, че сме се върнали на четвърта фаза, допълни тя. По думите й процедурата ще отнеме време поне до края на следващата година. Този генерален план се чака толкова време във Варна, а това спъва развитието на нашето пристанище и бъдещето на града ни. Нещата трябва да се променят, категорична е тя.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.