Технически срив засегна компании по целия свят, включително авиопревозвачи, медии и банки, съобщи Би Би Си, цитирана от БТА.

За проблеми съобщават авиокомпании и летища, много полети са спрени.

На летището в Берлин всички полети са спрени до 10:00 ч местно време.

За проблеми съобщават също амстердамското летище "Схипхол", както и летището в Единбург.

Подразделението "Азур" на технологичната корпорация "Майкрософт", което предоставя облачни услуги за съхранение на данни, обяви, че "е наясно с проблемите", предизвикани от днешния глобален ИТ срив, съобщи Ройтерс.

Техническият срив е засегнал машини, снабдени с операционна система "Уиндоус", и е свързан с международната компания за киберсигурност "Краудстрайк", чиито услуги са блокирали в "режим на рестартиране".

Подразделението на "Майкрософт" посочва, че "разглежда потенциални решения" на проблема, които биха помогнали на неговите клиенти.

Междувременно от "Краудстрайк" са изпратили онлайн предупреждения до свои клиенти, посочва Ройтерс.

Компанията за киберсигурност предупреждава, че нейната компютърна програма, известна като "Фалкън сензор"  причинява срив на системите, снабдени с "Уиндоус". Той се изразя в появата на син екран на компютърните монитори, който неофициално е популярен като "синия екран на смъртта".

Предупреждението е изпратено днес в 8:30 ч. българско време. В него е включено и упътване, чрез което клиентите на "Краудстрайк" биха могли сами да отстранят проблем.

За мащабни ИТ проблеми съобщават и железниците във Великобритания.

Британската телевизия "Скай Нюз" временно не можеше да излъчва, проблеми има и Лондонската фондова борса, макар че фондовата борса във Франкфурт съобщи, че търговията й днес е започнала нормално.

Повредата в облачната платформа за съхранение Microsoft Azure е причинила отмяната на най-малко 130 и закъсненията на над 200 полета на американски авиокомпании. Това отбелязва CNN.

Повредата в услугата е довела до спиране на дейността на въздушния превозвач за няколко часа. Само Frontier е отменила 131 полета и е забавила още 223, което представлява близо 30% от общия въздушен трафик, сочат данните на FlightAware.

„Ню Йорк поуст“ добавя, че превозвачите Allegiant и Sun Country също са били принудени да забавят съответно 45% и 23% от полетите. SunCountry не назовава корпорацията, причинила аварията, но заявява, че авиокомпанията е изправена пред проблем при предоставянето на услуги за резервиране на полети и чекиране. Allegiant е потвърдила, че уебсайтът на компанията е недостъпен поради проблеми с Microsoft Azure.

Според CNN на 18 юли Microsoft е информирала, че хранилището на Azure е спряло да работи в централната част на САЩ. От корпорацията подчертават, че са открили причината за повредата и вече работят по отстраняването на проблемите.

Сривът в услугите на Microsoft е причинил проблеми в работата на банките и платежните системи в Австралия и Нова Зеландия, допълва изданието Crisis24.

То информира, че клиентите на няколко банки, включително National Australia Bank, Bendigo Bank, Commonwealth Bank of Australia, Bank of New Zealand, ASB Bank, изпитват затруднения в онлайн банкирането и електронните плащания.

Според The ​​New Zealand Herald, ASB е потвърдила, че някои от нейните банкови услуги са недостъпни поради „проблеми с външен доставчик на комуникации“, които вече са засегнали телекомуникациите и банковите компании по целия свят.

Новозеландците също се оплакват от закъснения на полети и проблеми с транспортните услуги. Изданието допълва, че в Нова Зеландия касовите системи на магазини и супермаркети не работят.

Компютърните системи на Израел също изпитват сериозни проблеми. Данни на министерството на здравеопазването показват, че "широко разпространеният всемирен срив в работата на компютърните сървъри застрашава болните и други служби за здравеопазване".

„Следва да се отбележи, че това не е кибератака“, - твърди прессекретарят на министерството Шира Соломон.

Населението беше призовано в случай на възникване на трудности при опит да се свържат с парамедици, да наберат телефонния номер на горещата линия на полицията.

Сривът на услугите на Microsoft не е засегнал повечето страни от Общността на независимите държави (ОНД). Закъснения на полетите към Европа са наблюдавани само в Армения и Молдова.

В Русия, Азербайджан, Грузия, Казахстан, Киргизстан, Таджикистан, Туркменистан, Узбекистан няма проблеми в работата на летищата, комуникациите, банкирането и други приложения.

От сутринта в Украйна се забелязват проблеми в работата на някои телекомуникационни оператори, както и на пощата.

Летище София не е засегнато от глобалния IT срив, който засегна компании от цял свят, съобщиха от пресцентъра на столичния аеропорт. От там уточниха, че дори да има отменени или закъснели полети, те ще бъдат заради други засегнати летища или авиокомпании. 

Днес компания "Райънеър" предупреди за смущения в трафика, полетът Берлин-София е отменен.

А авиопревозвачът Wizz Air призова клиентите си да отидат на летището поне 3 часа преди полета си днес заради прекъсването на глобалната IT система.

От компанията посочват, че очакват потенциални смущения.

Подобно на всички авиокомпании днес, Wizz Air е изправена пред екстремни технически предизвикателства. Възможно е пътниците да изпитат смущения, свързани с временно недостъпни услуги в уебсайта и в мобилното приложение, както и колцентровете, посочват още от Wizz Air.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.