Работници на летищата в Бургас и Варна започват от утре символичен протест. Те ще изразят недоволството си чрез носене на протестни баджове и ленти, съобщи за БТА Александър Шопов, председател на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ.
Сред основните причини за недоволството са разликите в заплащането при една и съща длъжност, ниските стартови възнаграждения, невъзможността за подобряване на работните графици. Синдикатите посочват, че при нарасналия трафик на пътници и инфлацията от над 5% е нормално служителите да настояват за по-добри условия и по-високи заплати. По думите на Шопов допълнителни летни бонуси получават само сезонно наетите работници. "Лятното натоварване обаче е за всички служители, а не само за тези, които се наемат временно за сезона. Затова настояваме този бонус да се изплаща на всички", подчерта още председателят на транспортните синдикати.
Надяваме се още в рамките на тази седмица да имаме покана от страна на ръководството на "Фрапорт", за да продължим разговорите и да намерим вариант, в който да бъдат удовлетворени исканията на работниците, коментира за БТА Шопов.
ОФИЦИАЛНА ПОЗИЦИЯ НА „ФРАПОРТ ТУИН СТАР ЕЪРПОРТ МЕНИДЖМЪНТ“ АД
Преговорите за нов Колективен трудов договор (КТД) за 2026 г. ще започнат през октомври, съгласно установената практика от предходните години и в тясно сътрудничество със синдикалните организации. Това заявява в своя позиция компанията-концесионер на летищата във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД по повод обявения от утре символичен протест на служители на двата аеропорта, съобщиха от пресцентъра на дружеството.
В позицията си от "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД заявяват, че стриктно спазва действащия КТД, подписан от всички синдикати през миналата година, и валиден до края на настоящата.
Във връзка с публично изразени позиции от представители на две синдикални организации, ръководството на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД потвърждава своето уважение към правата на служителите, предвидени в закона. Заявените в медиите твърдения са изненадващи, предвид факта, че откритият диалог със синдикатите никога не е бил прекъсван и обменът на мнения продължава, посочват от компанията. В съответствие с добрите практики, следвайки дългогодишната традиция и конструктивните взаимоотношения, дружеството търси градивен диалог и проактивно се обърна към синдикалните организации, заявяват от "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД.
От компанията допълват, че като социално отговорен работодател предоставят на всички свои служители широк пакет от социални придобивки, включително ваучери за храна, допълнително здравно осигуряване, безплатен фирмен транспорт, разширено застрахователно покритие, както и еднократни помощи при брак и раждане на дете. Специална програма допълнително насърчава баланса между професионалния и личния живот и подпомага спортните активности на служителите.
"Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД остава ангажирана с поддържането на открит и конструктивен диалог с всички синдикални организации, активни на летищата във Варна и Бургас, завършва позицията на компанията.

