Министерството на образованието и науката има предложение за промяна в наредбата за оценяване на учениците. Проектът за промени в наредбата включва по-малко изпитвания за срочна оценка, като учениците ще бъдат съсредоточени в практическото прилагане на това, което изучават, съобщи БНР.
Изпитванията за оформяне на срочна оценка ще бъдат между две и три, в зависимост от предмета, допълни Евгения Костадинова, директор на Дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.
Костадинова подчерта, че намаленият брой изпитвания не отнема правото на учителите да го надвишат по собствена преценка. Целта е оценяването да бъде формиращо, оценките да се влияят от напредъка на ученика, тъй като цифровите оценки невинаги са отражение на реалния прогрес, а са по-скоро моментно състояние. По този начин както учителите, така и родителите ще са наясно в кои аспекти е необходимо да се надгражда.
Очаква се да има повече работа между учител и ученици, ще се въведат и самостоятелни писмени задачи за домашна работа, които ще са под формата на изследване на определен проблем.
Наредба 11 е част от пакет документи, които са публикувани за обществено обсъждане, за да може съответните промени да влязат в сила от началото на новата учебна година.