Министерството на образованието и науката има предложение за промяна в наредбата за оценяване на учениците. Проектът за промени в наредбата включва по-малко изпитвания за срочна оценка, като учениците ще бъдат съсредоточени в практическото прилагане на това, което изучават, съобщи БНР.

Изпитванията за оформяне на срочна оценка ще бъдат между две и три, в зависимост от предмета, допълни Евгения Костадинова, директор на Дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.

Костадинова подчерта, че намаленият брой изпитвания не отнема правото на учителите да го надвишат по собствена преценка. Целта е оценяването да бъде формиращо, оценките да се влияят от напредъка на ученика, тъй като цифровите оценки невинаги са отражение на реалния прогрес, а са по-скоро моментно състояние. По този начин както учителите, така и родителите ще са наясно в кои аспекти е необходимо да се надгражда.

Очаква се да има повече работа между учител и ученици, ще се въведат и самостоятелни писмени задачи за домашна работа, които ще са под формата на изследване на определен проблем.

Наредба 11 е част от пакет документи, които са публикувани за обществено обсъждане, за да може съответните промени да влязат в сила от началото на новата учебна година.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.