Преди 44 години на 8 август е пуснат в експлоатация новопостроения Аспарухов мост.
Той представлява трасе от Републиканската пътна мрежа и е единствената връзка между Район „Аспарухово“ и останалата част от гр. Варна.
Съоръжението е връзка през плавателния канал, свързващ Варненското езеро с Черно море. Той е част от магистрала Черно море и Европейски път E87.
Аспаруховият мост е вторият с най-голям отвор в България от 160 m. след моста Нова Европа (Дунав мост 2) между Видин и Калафат, който има няколко отвора от 180 m.
Проектиран за стандартните натоварвания – Н-300 и НК-800, вятър и температурни разлики, при което провисването на средния отвор е около 0,30 m.
Средната част е стоманена непрекъсната греда с три отвора (80+160+80 m), с максимална височина 52 m, проектирана от Димитър Димитров, а подходите към нея са от стоманобетонни прости греди, съобщава "Днес+".
Под него минават кораби, за да достигнат пристанище „Варна Запад“. Пуснат е предсрочно в експлоатация на 8 септември 1976 година, като е открит от председателя на Държавния съвет Тодор Живков. Освен на земетресение от 7-а степен по скалата на Рихтер, Аспаруховият мост е проектиран да издържи на ураганен вятър със скорост 180 km/h и температурна разлика от -40° до +40 °C.
Преди да бъде построен, транспортът между Варна и Бургас е бил по-затруднен. Каналът между езерото и морето е преодоляван посредством подвижен метален мост, вдигащ се при преминаване на кораби. Това изключително е забавяло стопанските и туристическите връзки между Северна и Южна България.