Петиция за запазването на досегашните маршрути на линии 17 и 17а на градския транспорт, обслужващи квартал "Галата", стартира вчера и вече е подписана от над 400 души.

Тя е инициирана от Маргарита Ламбова, а причината е новата транспортна схема на Варна, която вчера беше обсъдена на заседание на транспортната комисия към Общинския съвет. Тя предвижда реорганизация на маршрутите и откриването на нови, закриване на някои линии, промяна на разписанията и въвеждането на BRT коридор.

Спирането на директните линии на градски транспорт от кв. "Галата" до централната част на града (линия 17) и до "Почивка" (линия 17а ) ще лиши жителите на квартала и прилежащите селищни образувания да стигат директно до града, тъй като според промените, които се предвиждат, двете линии ще имат начална и крайна спирка в центъра на квартал "Аспарухово".

"Подобна промяна би увеличила драстично времето за пътуване до/от работа или училище, би предизвикала  хаос в пиковите часове, когато дори при съществуващия в момента график автобусите са повече от претъпкани. Предвидените в проекта промени, свързани с квартал "Галата", намирам за абсурдни, нелогични, дори за обидни и дискриминиращи.

Галата се оказва единственият квартал, за който не се предвижда директна връзка с центъра на града. Сега съществуващите линии са удобни и целесъобразни. Те трябва да бъдат запазени, освен това да бъде уплътнен графикът им", се казва в позицията", пише в петицията.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.