Националната агенция за приходите започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие.‭ ‬В‭ ‬нея ще‭ ‬се включват и командировани‭ ‬фискални инспектори от‭ ‬вътрешността на страната.‭

До края на сезона предстоят над‭ ‬6‭ ‬000‭ ‬проверки‭ ‬на ресторанти,‭ ‬нощни заведения,‭ ‬магазини,‭ ‬атракциони,‭ ‬паркинги и други.‭ ‬Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието,‭ ‬като‭ ‬ще се извършва‭ ‬ежедневен мониторинг на борси и тържища,‭ ‬които снабдяват хотелите с храни и напитки.‭

Основната цел на‭ ‬приходната агенция е‭ ‬подобряване на‭ ‬фискалната дисциплина,‭ ‬увеличаване дела на бизнеса,‭ ‬който доброволно спазва правилата,‭ ‬осигуряване на равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти.‭
В рамките на кампанията,‭ ‬при извършването на контролни покупки,‭ ‬ще се прилага способът‭ „‬таен клиент‭“‬.‭

‬Данъчните инспектори ще‭ ‬правят‭ ‬и явни наблюдения,‭ ‬при които за определен период‭ ‬от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди.От НАП ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите‭ ‬на приходната агенция,‭ ‬за да установят рискови търговци,‭ ‬чиито продажби значително се различават от обичайните.‭ ‬По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници‭ ‬имат договори,‭ ‬регистрирани в НАП,‭ ‬както и дали работодателитеим‭ ‬ги осигуряват на реалното им възнаграждение.‭

От приходната агенция напомнят,‭ ‬че потребителите имат право да задържат плащането към търговеца до получаването на касова бележка.‭ ‬Това стана възможно‭ ‬след промяна в Закона за ДДС‭ (‬в сила от‭ ‬1‭ ‬януари‭ ‬2024‭ ‬г.‭)‬,‭ ‬която‭ ‬цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция,‭ ‬както и гарантирането на потребителските права.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват‭ ‬мобилното приложение на‭ ‬приходната агенция‭ – ‬NRAMobile,‭ ‬което сканира QR кода върху бележката.‭ ‬То‭ ‬може да се изтегли през‭ ‬App Store за телефони с операционна система iOS или през‭ ‬Google Play.‭ ‬Сигнали за неиздаване на касови бележки,‭ ‬фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити,‭ ‬както и за други данъчни и осигурителни нарушения,‭ ‬могат да се подават на телефона на Информационния център:‭ ‬0700‭ ‬18‭ ‬700‭ ‬или по електронна поща на адрес:infocenter@nra.bg.

‭„‬Засилените проверки по морето няма да намалят бдителността на НАП по отношение на останалите търговски обекти.‭ ‬Целта‭ ‬ни е да имаме все по-добро спазване на данъчно-осигурителните правила не само‭ ‬по Черноморието,‭ ‬а и в цялата страна.‭ ‬Практиката ни показва,‭ ‬че контролни кампании допринасят за подобряване на фискалната дисциплина на търговците.‭ ‬Всяка година ние наблюдаваме ръст на представителите на‭ ‬бизнеса,‭ ‬които‭ ‬коректно спазват данъчно-осигурителното законодателство.‭ ‬Това ни радва,‭ ‬защото показва,‭ ‬че сме на прав път и прилаганите от нас мерки и партньорски подход са правилни.‭“‬,‭ ‬коментира по повод на започващата контролна кампания‭ ‬по Черноморието‭ ‬изпълнителният директор на НАП‭ ‬Румен Спецов.‭

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.