Габриела Руменова

Сервитьорите в заведенията са длъжни да отварят бутилките на поръчаните от клиентите безалкохолните напитки, бира и винопред тях. Изискването е посочено в наредбата за категоризиране на заведенията и е валидно за всички подобни туристически обекти, независимо от определените им вид и категория. Това каза пред „Фокус“ създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Мотивите са свързани с осигуряването на безопасността за здравето на клиентите приспазване на хигиенните изисквания. Когато говорим за алкохол пък, клиентът трябва да може да се увери, че бутилката е с бандерол, че напитката не е разредена и т. н., обясни тя.Отварянето на бутилката пред клиента гарантира също така запазване качествата на продукта, както и напитката да остане охладена по-дълго.

„Получихме един сигнал на клиент на заведение, който сподели с нас, че при отварянето на менюто е видял реклама на безалкохолна напитка и послание, че може да спечели, ако има определен символ под капачката. Поръчал си тази напитка, обаче му я донесли отворена. Той така и не разбрал дали печели, или не?“, разказа Руменова и отправи предупреждение към хората да настояват бутилките да се отварят пред тях, каквото е изискването и на закона.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.