Административният съд – Варна, отхвърли жалбата на община Варна, представлявана от кмета Иван Портних, против решение на заместник-министъра и ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Регионално развитие“ (ОПРР) 2007-2013, за приключване на сигнал, регистриран в Регистъра на сигнали и нередности по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 в Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие“ към МРРБ, във връзка с договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, с предмет „Интегриран градски транспорт на Варна“, финансиран по ОПРР 2007-2013, с което е определена финансова корекция в размер на 247 359.37 лева с ДДС, представляваща 5% от общо верифицирани и платени разходи по засегнатите елементи от договора за безвъзмездна финансова помощ (БФП).

Съдът смята, че в конкретния случай е безспорно установено бездействие на жалбоподателя – като не използва по предназначение закупените чрез предоставената БФП активи и това неизползване е в нарушение на изискването за дълготрайност на операциите, тъй като засяга поставените пред проекта цели за по-малко потребление на енергия, по-достъпна вторична инфраструктура на обществените транспортни мрежи, въвеждане на природосъобразни видове транспорт, повишаване на привлекателността и степента на използване, на подобряване функционалността на града и мобилността на населението, намаляване на задръстванията и повишаване възможностите за социално включване и равен достъп на групите в неравностойно положение, за което е предвидено да се използват активите. В мотивите си съдът сочи, че нарушението има финансов ефект, доколкото средствата от ЕСИФ се предоставят за постигане на определените в проектите цели и използването на средства от ЗУСЕФСУ и без с тях да се постигат поставените цели, се явява потенциална вреда за бюджета на Европейския съюз.

В хода на производството са констатирани нередности по 5 договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с предмет „Интегриран градски транспорт на Варна“, финансиран по ОПРР, след направени две проверки от Органа и трета от съда, чрез съдебно-техническа експертиза (СТЕ) от две вещи лица.

Съдът не констатира грешки и несъответствия с приложимите правила във връзка с извършените изчисления (5% от 4 947 187,35 лв. с ДДС = 247 359,37 лв. с ДДС). В решението на съда се казва, че „оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в исканата от закона форма, без допуснати нарушения на административно-производствените правила и в съответствие с материалния закон. Подадената от община Варна жалба е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена.“

Решението подлежи на обжалване пред ВАС по реда на чл. 211 от АПК в 14- дневен срок от уведомяване на страните за изготвяне на решението, съобщиха от пресслужбата на Административен съд – Варна.

С пълния текст на Решението можете да се запознаете тукhttps://portalextensions.justice.bg/api/public/downloadact?guid=0d65e315-4cb4-47ae-9efc-bfe1b8eccb5d

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.