От 1 юни ще бъде активна нова е-услуга за деклариране на данни за превози на стоки с висок фискален риск, съобщават от НАП. Новата услуга ще бъде достъпна с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за е-услуги на приходната агенция, в група „Фискален контрол“. Освен подаване на данни за превоз на стоки с висок фискален риск, клиентите ще могат да извършват и справка за осъществения контрол върху превоза на рисковите стоки от органите по приходите.

Новата услуга позволява попълване и подаване на данни за превоз на рискови стоки; генериране и изпращане на уникален номер на превоз (УНП); корекция на подадени данни; подаване на уведомление за неполучена стока; подаване на уведомление за анулиране на УНП, преглед и търсене на подадени данни за превоз на рискови стоки и издадени УНП.

В електронната форма на услугата потребителят има две активни опции за избор. Единият е, когато превозът започва от територията на друга държава–членка на ЕС и завършва на територията на страната, а другият - превозът започва от територията на страната и завършва на територията на друга държава-членка на ЕС.

За удобство на клиентите е разработена и секция „Адреси“, която позволява редактиране на данни, които след запис се вписват автоматично в полетата за адресите за получаване/разтоварване или изпращане/натоварване на стоките.

Новата услуга е с пълен и частичен достъп за всички физически и юридически лица, които са подали заявление за ползване на електронните услуги на НАП от задължено или упълномощено лице и са избрали опцията за ползване на групата услуги „Фискален контрол“, допълват от НАП.

От приходната агенция напомнят, че редът за доброволното деклариране на данни за превози на рискови стоки, тяхното коригиране или анулиране е регламентиран в Наредба № Н-2 от 30 януари 2014 г.

Повече за стоките с висок фискален риск или действията на органите по приходите може да намерите в рубриката „Фискален контрол“ на сайта на НАП. Допълнителна информация клиентите на администрацията могат да получат от Информационния център на НАП на 0700 18 700 0700 18 700, както и от звеното по фискален контрол на (+359 2) 9859 6809 или на fisc.control@nra.bg.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.