Общинският съвет одобри план-сметката за частичните избори за кметове на районите „Одесос“ и „Приморски“. След дебати съветниците дадоха съгласието си 1,4 млн. лв. да бъдат осигурени от местната хазна за провеждане на вота на 20 октомври. Съгласно Изборния кодекс разходите по организационно-техническата подготовка и обезпечаването на частичните избори, включително с техника и консумативи, са за сметка на общинския бюджет.

520 хил. лева са предвидени за възнаграждения на членове на секционните избирателни комисии. Разходите, свързани с организационно-техническата подготовка – отпечатване на избирателни списъци, бюлетини, изборни книжа, печати и др., са в размер на 335 хил. лева. За други разходи, като наем на зала, охрана, транспорт, канцеларски материали и консумативи, са заделени 475 хил. лева. В план-сметката има включени и 70 хил. лева за възнаграждения на членовете на Общинската избирателна комисия.

На днешното заседание съветниците гласуваха също годишния отчет за изпълнението на бюджета и на сметките за средства от ЕС за миналата година. Отчетът на приходите възлиза на 582 млн. лева, като реалният размер на получените постъпления към 31 декември 2023 г. са в по-голям размер и възлизат на 666,1 млн. лева. В тази сума са включени наличностите по сметките, отразени с отрицателен знак (– 84,1 млн. лева). Отчетените приходи за местни дейности за 2023 г. са в размер на 242,2 млн. лева и са с 68,6 млн. лева повече спрямо тези за 2022 г. Постъпленията от имуществени и други данъци са в размер на 111,3 млн. лева, като спрямо миналата година е налице увеличение от 1,4 млн. лева. Малко над 94 млн. лева са неданъчните приходи при отчет за 2022 г. – 81,87 млн. лева, което представлява увеличение от 12,1 млн. лева.

По отношение на разходваните средства през миналата година са предоставени 132,7 млн. лева повече за различните функции по бюджета в сравнение с разходите, извършени през предходната година, но спрямо първоначалния план за 2023 г. намалението е в размер на 160,7 млн. лева. Това се дължи най-вече на функция „Жилищно строителство и БКС“. Най-много средства са изразходвани за функция „Образование” – 193,1 млн. лева, или 39 % от бюджета. Следват функция „Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда“ – 21 %, „Икономически услуги и дейности“ – 11% и т.н.

Документът е одитиран от Сметната палата, като в доклада на институцията се посочва, че не са констатирани случаи на несъобразяване със законите и другите нормативни разпоредби и не са установени недостатъци във вътрешния контрол. Въз основа на тези констатации отчетът на бюджета на Община Варна за 2023 г. е заверен от Сметната палата.

Близо 2,5 млн. лева ще бъдат осигурени от общинския бюджет по проекта за ремонта на напорния тръбопровод за отпадни води на дъното на Варненското езеро. Средствата за възстановимо ДДС, които не се покриват от държавата, бяха гласувани с пълно единодушие на днешното заседание на местния парламент.

Проектът е включен в Инвестиционната програма за общински проекти на Министерството на финансите.  За обектите от т. нар. списък с проекти за 100 милиона лева обаче не са осигурени средства за възстановимо ДДС, което налага Община Варна да изплати до 2,49 млн. лева от местната хазна. Парите ще бъдат осигурени от получени трансфери по спечелено от общината дело.

Общинският съвет даде също така съгласието си за заемообразно финансиране в размер на 2 млн. лева на „Градски транспорт“. Средствата ще бъдат осигурени от бюджета на Община Варна за 2024 г. за компенсиране на намалените доплащания по приетата Икономическа рамка за тази година. Сумата ще бъде възстановена на общината от търговското дружество при уточняване и получаване на средствата от централния бюджет за 2024 г., а при невъзможност сумата ще бъде прихваната от целева субсидия или компенсация от държавата.

На днешното заседание съветниците гласуваха също 1 700 лв. за изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието за два обекта, включени в Инвестиционната програма за общински проекти. Тези обекти са парк „Младост“ и общинският път Куманово-Каменар. В предложението фигурираше и трети обект за благоустрояване на междублоково пространство, но той не получи подкрепата на съветниците.

Местният парламент даде съгласието си Община Варна да кандидатства за създаване на три нови социални услуги. Две от тях са свързани с резидентна грижа за пълнолетни лица с интелектуални затруднения. Предвидено е също да се създаде  център за специализирана подкрепа за хора с увреждания и техните семейства.

Центровете ще бъдат реализирани по мярката „Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания“.

Предвижда се новите социални услуги да бъдат изградени върху общински имот с площ от почти 6,7 дка в ж. к. „Възраждане“, IV микрорайон. Определеният бюджет за Варна е на обща стойност малко над 3,87 млн. лева. Със средствата ще се извършват дейности по строителство, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане и организация и управление на проектите.

Срокът за подаване на документи за участие в конкурса за възлагане управлението на „Специализираната болница за активно лечение по пневмо-фтизиатрични заболявания – Варна“ да бъде удължен, реши също така на днешното си заседание Общинският съвет.

Конкурсът беше обявен на 13 август 2024 г., след като бившият Тубдиспансер остана без ръководител след кончината на доц. Христо Ганчев. В рамките на един месец желаещите да заемат този пост имаха възможност да заявят участието си в конкурсната процедура, но в този период не е подадено нито едно заявление. 

Съветниците гласуваха срокът да бъде удължен с 15 календарни дни от публикуването на обявата в един национален ежедневник и на интернет страницата на Общински съвет – Варна.

Заради липсата на интерес местният парламент реши да се прекрати конкурсът за възлагане управлението на „Стадион Спартак“ и да се обяви нова конкурсна процедура. Комисията за провеждане на конкурса остава в съшия състав: общинските съветници Алекс Илиев, Юлиян Губатов, Давид Киркоров и Юлиян Станев и представителите на администрацията Юрджан Ахмед, Асен Атанасов и Светла Маринова.

Съветниците решиха също Асен Атанасов, директор на Дирекция "Общинска собственост, икономика и стопански дейности", да оглави Комисията по приватизация и следприватизационен контрол – специална постоянно действаща комисия към Общинския съвет.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.