„Качество и контрол на стоките в условията на Covid пандемия” е темата на международна научно-практическа конференция на Икономически университет-Варна. Тя се проведе онлайн с участието на лектори от България, Полша, Русия, Украйна и Армения.
От началото на кризата с Covid-19 цифровата икономика е едно от големите предизвикателства пред потребителите. Наред с всички възможности и удобства на онлайн търговията, това доведе до появата на маркетинг с невярни твърдения и до липса на достъп до различни услуги за част от хората, коментира Игнат Арсенов, директор на дирекция „Контрол на пазара” в Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщава Радио Варна.
Когато имаме внос на стоки основно проблемите са на границата, коментира от своя страна Мирослав Йотов, директор на дирекция „Надзор на пазара” към Държавната агенция по метрологичен и технически надзор. Той акцентира на качеството на маските за предпазване от заболяване, които са три вида – медицински изделия, качеството на които се следи от Главна дирекция Изпълнителна агенция по лекарствата; лични предпазни средства, за които следи Държавната агенция по метрологичен и технически надзор; третия вид са от типа стоки за обща безопасност, за тях следи КЗП.
Конференцията „Качество и контрол на стоките в условията на Covid пандемия” се организира от Центъра за качество на стоките и потребителска защита към варненския Икономически университет по повод 11 ноември-Световен ден на качеството.