Много малък процент от хората в България изразяват сигурност за средствата си през 2021 г. Само една пета смятат, че ще има достатъчна средства да покриват ежедневните си нужди, а половината от хората в страната са несигурни за перспективите си през годината. Това заяви Диана Попски, управител на Arbitrage Research, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова по "BloombergTV Bulgaria".
Очакванията на по-голямата част от потребителите в България са за бавно възстановяване от кризата, като такива песимистични нагласи се забелязват и в други европейски държави, обясни гостът.
„За разлика от последната финансова криза в момента склонността към харчене е балансирана, като 15% смятат да спестяват, а 22% очакват да харчат повече за ежедневни нужди“.
„Това което се откроява е, че много малко хора са склонни да правят големи похлупки. Само 3,4% очакват да закупят жилище или автомобил“, заяви Попски.
„Продължаваща тенденция във времето е изострена ценова чувствителност“.
Ако сравним с предишната криза, тогава имаше големи чувствителни промоции, а сега не виждаме такива, които да правят впечатление. Това означава, че търговците са по-умерени в своите действия, коментира гостът.
„Половината от участниците в проучването или 2/3 от хората в категорията на 18-64-годишните, са заявили,че ще пазаруват онлайн“, каза Попски
„Негативна тенденция, която забелязваме обаче е, че 28% от хората имат усещане, че живеят в стагнация“.