Стратегия за управление на общинската собственост за периода 2023-2027 г. прие ресорната комисия към местния парламент във Варна. С документа се определя политиката за развитие на общинската собственост през този управленски мандат. Изведени са основните цели, принципи и приоритети за придобиване, управление и разпореждане с имотите – общинска собственост. Очертани са основните характеристики на отделните видове имоти, които могат да се предоставят под наем или да бъдат предмет на разпореждане.

Разработването на стратегията е продиктувано не само от нормативните изисквания, но и от необходимостта за усъвършенстване на планирането от страна на Общинския съвет и общинската администрация. Стратегията служи като основа за разработване на годишните програми за управление и разпореждане с имотите – общинска собственост. По своята същност тя е отворен управленски документ и може да търпи промени в целите и приоритетите си.

В документа са изведени като стратегически няколко задачи, свързани с управлението и разпореждането с общинска собственост. Една от тях е придобиване на имоти за изграждане на обекти с обществена значимост като нови паркове, детски заведения, улична инфраструктура. Друга цел е да се приеме Концепция за жилищната политика на Община Варна до 2027 г., като първа стъпка в усъвършенстване на процеса на управление на общинския жилищен фонд, което включва отдаване под наем, поддържане и опазване на жилищния фонд, както и контрол по експлоатацията му. Подобряването на качеството на публичните услуги от страна на администрацията при придобиване, стопанисване и разпореждане с общинска собственост също е заложено в документа.

Стратегията предстои да бъде гласувана и от Общинския съвет. След приемането ѝ тя би следвало да остане непроменена по отношение на визията и приоритетите и отворена и гъвкава що се отнася до мерките и проектите.

Комисията по собственост и стопанство към ОбС-Варна прие Програма за управление и разпореждане с имоти - общинска собственост. Документът, който отразява намеренията на администрацията по отношение на общинските имоти през 2024г., е обвързан с годишния бюджет на Община Варна.

Прогнозните приходи от управление и разпореждане с имоти – общинска собственост са в размер на малко над 12,1 млн. лева. От продажбата на поземлени имоти и сгради на търг или публично оповестен конкурс, както и от прекратяване на съсобственост се очаква да влязат в местната хазна 7,8 млн. лева. Малко над 1,8 млн. лева са очакваните приходи от наеми, включително от плажове държавна собственост, а 1,3 млн. лева – от концесии и приватизация на имоти.

За придобиване, управление и разпореждане с общински недвижими имоти и вещи Община Варна е планирала разходи в размер на 7,3 млн. лева. От тях 5,8 млн. лева са за принудително отчуждаване на земя и сгради. За събаряне на стари сгради, както и за ремонти на обекти, общинска собственост, са заделени общо 1 млн. лева.

Програмата е отворен документ и подлежи на актуализация през годината.

***
Контра: Тодор Балабанов,‭ ‬общински съветник от ГЕРБ:
Катарзис или предизборна лъжа‭ ‬на кмета на Промяната е продажбата на общински имоти

Катарзис ли има‭ ‬в публичната позиция на кмета на Промяната‭ ‬или лъсна поредната‭ ‬му предизборна лъжа‭ ?! ‬Истината стана ясна на днешното заседание на‭ ‬ПК‭ „‬Собственост и стопанство‭“‬,‭ ‬на което беше приета Стратегия и Годишна програма за управление и разпореждане с общински имоти.‭ ‬Какъв катарзис преживя общинската администрация и кметът,‭ ‬че за‭ ‬2024‭ ‬г.‭ ‬се предлагат за продажба над‭ ‬400‭ ‬общински имоти,‭ ‬попита‭ ‬Тодор Балабаланов‭ ‬,‭ ‬общински съветник от ГЕРБ и член на ПК‭ „‬Собственост и стопанство‭“‬.‭ ‬Той посочи,‭ ‬че Община Варна смята да продава‭ ‬133‭ ‬чисти незастроени общински терени,‭ ‬122‭ ‬имота със свой малък дял,‭ ‬но досега винаги е блокирала ликвидиране на такава съсобственост,‭ ‬за да не се строи,‭ ‬както и‭ ‬120‭ ‬имота‭ – ‬земя под законни сгради,‭ ‬повечето от които стари къщички,‭ ‬които редовно се бутат,‭ ‬за да се вдигат мегаломански строежи.‭ ‬Тодор Балабанов пр+ипомни изявлението на Благомир Коцев пред медиите от‭ ‬9.01.2024‭ ‬г.‭ ‬:‭ „‬Спиране на продажбите на общински имоти и промяна в ОУП са двете основни мерки,‭ ‬които Община Варна ще предприеме,‭ ‬за да спре презастрояването‭ ‬на града‭“‬.‭ ‬В бюджет‭ ‬2024‭ ‬не са заложени пари за промяна на ОУП,‭ ‬въпреки че общинският съветник от ГЕРБ арх.Стоян Петков внесе предложение за това.‭ ‬Ще припомним,‭ ‬че Коцев като областен управител блокира и осакати‭ ‬бюджета на Община Варна за‭ ‬2022‭ ‬г.‭ ‬заради продажба на общински имоти‭ ‬,‭ ‬като го прати в съда,‭ ‬където делото се точи още, отбеляза Балабанов.

Общинският съветник Тодор Балабанов‭ ‬поиска още в началото‭ ‬отлагане на заседанието на комисията предвид,‭ ‬че не е изтекъл законовият‭ ‬14-дневен срок‭ ‬за публично обсъждане на нейните предложения,‭ ‬но управляващото мнозинство не се съобрази.‭ ‬Със същия мотив за неизтекъл срок за публично обсъждане ПК‭ „ ‬Транспорт‭“ ‬ден по-рано отхвърли предложението на групата на ГЕРБ за безплатен градски транспорт на ученици,‭ ‬студенти,‭ ‬пенсионери и хора с увреждания.

Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020

Този сайт е създаден в изпълнение на Административен договор № BG06RDNP001-19.126-0003-C01/18.02.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, по проект „Закупуване на оборудване и техника за създаване на информационен портал“. Бенефициент по проекта е „Цинт медиа“ ЕООД.

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от „Цинт медиа“ ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че сайтът отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.